BestuursPraatje Nr. 03 december 2017

Bestuurspraatje
Hier al weer het 3e bestuurspraatje en we zitten alweer bijna halverwege het zaalseizoen.

Update zaalseizoen tot en met 26 november
En als we naar de uitslagen kijken dan valt het bij sommige teams niet mee.
Bij de senioren teams heeft dames 1 het momenteel erg moeilijk en zal moeten vechten om bij de onderste plaatsen weg te raken. Dames 2 staat netjes in de midden moot en dames 3 doet het gewoon goed en staan boven aan. Dames 4 staat op een gedeeld 2e plaats, dames 5 en dames 6 staan beide 1 na laatste.
Bij de heren staat heren 1 op de 3e plaats en zij zullen het de koplopers hopelijk nog erg lastig gaan maken. Heren 2 staat 6e en heren 3 staat 5e.
Bij de jeugd zijn de prestaties wisselend sommige teams zijn te hoog ingedeeld, o.a. E2 en E3 en hopelijk worden beide teams vanaf januari iets lager ingedeeld.
A1 staat 4e, A2 staat 8ste ,B1 staat 10e, B2 staat 6e en B3 staat laatste, deze dames zijn eigenlijk ook te hoog ingedeeld, gelukkig hebben ze wel een hoop plezier onderling.
Bij de C teams doet de C1 het goed in de Topklasse en staan keurig op een gedeeld 2e plaats, C2 staat 7e en C3 staat keurig op de 2e plaats.
Bij de D teams staat de D1 op de 7e plaats, staat de D2 keurig op de 3e plaats, staat de D3 9e en de D4 staat keurig op de 3e plaats.
De standen van de E en F teams zijn niet belangrijk deze teams moeten vooral plezier beleven aan het spelletje, al begrijpen wij als bestuur dat dit bij de E2 en E3 wat lastig is als je iedere week verliest, vandaar zoals al eerder aangegeven worden deze teams hopelijk wat lager ingedeeld. Bij de F begonnen we dit seizoen met 2 teams en inmiddels hebben we in de zaal 4 teams dit is natuurlijk positief. En volgens ons hebben ze erg veel lol in de trainingen en wedstrijden.

Vacatures bestuursleden
In de vorige nieuwsbrief hebben we een oproep gedaan voor mensen die interesse hebben om het bestuur te komen versterken. Helaas hebben we op deze oproep geen reacties mogen ontvangen.
Bij deze dus nogmaals de oproep voor de 2 openstaande functies:

VACATURE 1
Bestuurslid Technische zaken
Taken voor het bestuurslid technische zaken zijn:
 Contact onderhouden met de trainers van de dames en heren selectie
 Evaluatie gesprekken houden met dames en heren selectie
 Het vinden van trainers voor de selectie teams
 Zoeken van begeleiding van de selectie teams
 Bewaken van de spelvisie van WPK/Westlandia
 Contacten onderhouden met het NHV.
 Uiteraard ga je deel uit maken van het bestuur, het bestuur vergaderd 1x per maand op de eerste woensdag van de maand.

Tijdsinvestering: ca. 2 uur per week
Mocht je interesse hebben om bestuurslid algemene zaken te worden of meer info over deze functie willen hebben neem dan contact op met Johan Maarschalkerweerd tel 06-49891378, voorzitter@westlandia.nl

VACATURE 2
Bestuurslid algemene zaken
De taakomschrijving van het bestuurslid algemene zaken, is op dit moment nog open.
Ieder bestuurslid heeft diverse commissies onder zich.
 Mocht je interesse hebben in ICT, dan kun je bijvoorbeeld gaan samenwerken met de websitecommissie.
 Heb je meer iets met het werven van sponsors, dan kun je bijvoorbeeld de sponsorcommissie onder je hoede nemen.
Wat dat betreft kun je alle kanten op.
Tijdsinvestering: afhankelijk van de taken die je gaat uitoefenen tussen de 2 en de 5 uur.
Mocht je interesse hebben om bestuurslid algemene zaken te worden of meer info over deze functie willen hebben neem dan contact op met Johan Maarschalkerweerd tel 06-49891378, voorzitter@westlandia.nl

Hopelijk komen er nu wel een aantal reacties, ook staan er nog een aantal vacatures open bij het jeugd kader kijk hiervoor op de website onder het kopje vacatures.

Sporten met plezier
Onze vertrouwens contact persoon Carolien Zwinkels heeft op 2 avonden een zeer interessante presentatie gehouden in de kantine op de Hoge Bomen. De opkomst was goed en met de uitkomsten van de vragen die zijn gesteld en de briefjes die zijn ingeleverd gaan wij als bestuur aan de slag.
Een opmerking die bij beide avonden terugkwam was communicatie, de communicatie binnen de vereniging kan en moet beter. Hier willen wij als bestuur aan werken maar daar hebben we wel alle leden bij nodig en het liefst ook nog een aantal extra bestuursleden, zie oproep eerder. Want met meer bestuursleden kunnen we de taken beter verdelen.
Mochten er naar aanleiding van deze beide avonden nog vragen zijn dan kunt u contact opnemen met Carolien via vertrouwenspersoon@westlandia.nl

Samenwerking Tough Minds
Vorig jaar hadden we al een samenwerkingsverband afgesloten met Tough Minds, vorig jaar hadden we o.a. het thema scoren in de rust , en ook dit jaar hebben we weer een aantal avonden ingepland. We hebben navraag gedaan bij de trainers en coaches wat zouden jullie willen bespreken, hieruit kwam o.a. naar voren hoe kunnen we er voor zorgen dat de teams van af het begin af aan er staan en niet pas in de 2e helft er staan.

Hierop hebben Lisa en Petra van Tough Minds en 4 tal workshops opgezet die de trainers en coaches hierin begeleiden. De eerste avond werd door de deelnemers als erg interessant en nuttig gevonden.
Bij deze dan ook de oproep aan alle coaches en trainers die er de eerste avond niet bij zijn geweest om er de volgende keer ook bij te zijn. De seats van de eerste avond krijgen jullie nog toegestuurd.
Deze avond wordt gehouden in januari de precieze datum krijgen jullie nog toegestuurd.

STA OP tegen ongewenst gedrag op en om de handbalvelden
Onderstaande bericht staat op de website van het NHV en is ook naar alle voorzitters van de Nederlandse handbalverenigingen gestuurd, met de vraag aandacht te besteden aan dit steeds groter wordende probleem.

Graag dit bericht even goed doorlezen.

STA OP tegen ongewenst gedrag op en om de handbalvelden
Competitieleiders en de Werkgroep Competitie trekken aan de bel!!!

Sinds het begin van de competitie constateren wij een toename van ongewenst gedrag op en rondom de velden. Wij maken ons zorgen hierover!.
Een kleine greep uit afgelopen weekend leert ons dat er tijdens een C-jeugd wedstrijd publiek het veld op komt, een scheidsrechter zodanig onheus bejegend wordt door een coach, dat deze gelijk gestopt is met fluiten, er discriminerende uitlatingen richting een scheidsrechter zijn gedaan vanaf de tribune en dit is nog maar het topje van de ijsberg. Met name onze officials moeten het de laatste tijd ontgelden. Zoals u hierboven kunt lezen draagt dit niet bij aan het behoud van onze scheidsrechters c.q. vrijwilligers in het algemeen.
Ook voor deze mensen is handbal hobby en iedereen maakt fouten. Zonder deze mensen geen handbal!!
Wij hechten zeer veel waarde aan een respectvolle bejegening van o.a. onze officials en wij attenderen alle verenigingen op het feit dat de thuisspelende vereniging ten alle tijde verantwoordelijk is voor de orde en veiligheid in de sporthal c.q. op het veld. Wij roepen daarom alle besturen op om een bestuurs- c.q. kaderlid aanwezig te laten zijn tijdens de thuiswedstrijden en daar waar nodig, tegen dit gedrag op te treden. Durf mensen aan te spreken.
Wij gaan uit van ieders positieve medewerking in deze ten behoeve van ons mooi handbalspelletje.

Heeft u het bericht van het NHV goed gelezen?
Bent u ook zo geschrokken van hetgeen in deze mail staat?
Wij als bestuur wel.
Scheidsrechters die worden gediscrimineerd, publiek dat het veld opkomt tijdens een C-jeugd wedstrijd. Wat ons betreft is dit niet normaal en moeten deze excessen een halt worden toegeroepen.
Zoals u heeft kunnen lezen, worden wij als vereniging geacht om op te treden mochten bij wedstrijden van teams van onze vereniging ook dit soort excessen voorkomen.
Wij vinden net als u hopelijk, dat dit gedrag al veel te ver gaat en dat we al veel eerder moeten ingrijpen.

Ook weten wij als bestuur, dat niet iedere scheidsrechter altijd even goed fluit, maar spelen de speelsters en spelers wel altijd even goed? Heeft u op uw werk of in uw dagelijks leven ook niet wel eens een slechte dag, dat heeft een scheidsrechter ook wel eens, het zijn ook net mensen. Ook zij hebben goede en minder goede dagen, maar laten we ze dan een hart onder de riem steken en niet gelijk neer sabelen, daar schieten zij en de handbalsport namelijk niets mee op.

Bij deze dan ook namens het bestuur de oproep, blijf de scheidsrechters met respect behandelen, zodat zij nog lang willen blijven fluiten, want zonder scheidsrechter geen wedstrijd.
Spreek ouders, supporters aan tijdens of na de wedstrijd op hun gedrag, ook wij als bestuur zullen dit doen indien we aanwezig zijn.

Met z’n alle werken we op deze manier aan een Veilig Sport Klimaat,
ook voor de scheidsrechter.

Op en of aanmerkingen
Heeft u op en of aanmerkingen met betrekking tot WPK/Westlandia, wilt u weten hoe iets zit of heeft U een fantastisch idee, schroom niet en neem gerust contact op met een van de bestuursleden, zij zullen u antwoord geven en of in ieder geval verder proberen te helpen. De contactgegevens van de bestuursleden vind u op de website onder het kopje contact.

Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur

Johan Maarschalkerweerd
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 02 oktober 2017

Bestuurspraatje 2

In dit bestuurspraatje wil ik het met jullie hebben over: De Algemene Ledenvergadering
Op 13 september hebben we de Algemene leden vergadering gehad.
Voor degene die er niet waren en dat waren helaas de meeste leden, er waren welgeteld 17 mensen die de moeite hadden genomen om te komen en er waren 7 afmeldingen. Wij als bestuur vinden dit een zeer teleurstellende opkomst.
Onderstaand verhaal heb ik ook op de ALV gehouden, neem gerust even de tijd voor om het door te lezen

Mededelingen / terugblik seizoen 2016/2017

a. Bestuurlijk

 terugkijkend op afgelopen seizoen, denk ik dat we een goed seizoen gedraaid hebben. Het was erg prettig dat Ian jeugdvoorzitter wilde worden en halverwege het jaar ook zitting in het bestuur heeft genomen. ook financieel hebben we weer een goed jaar gedraaid. Mede door de diverse fantastische acties die zijn georganiseerd.
Uiteraard was de kaartavond weer een groot succes, de volgende klajoda avond is op 3 november. Maar ook het schoolhandbal toernooi was ondanks de tegenslag van de velden of moet ik zeggen misschien wel dankzij de tegenslag van de velden, zowel financieel als sportief een doorslaand succes.
Ook de clinic in De Pijl is ieder jaar weer fantastisch. De dit jaar voor het eerst georganiseerde verenigingsavond vond ik zelf ook een succes, al weten wij als bestuur ook wel dat er volgend jaar dingen anders en beter moeten, maar dat heb je altijd als je iets nieuws begint.

 Waar wij als bestuur ook veel zin in hebben is het zaalseizoen, en dit komt niet omdat we het op de Hoge Bomen niet naar ons zin hebben, maar dit jaar hebben we echte verenigingsdagen in de Pijl, dit betekent dat we op zaterdagmiddag rond 13 uur beginnen met de eerste wedstrijd en dat gaat dan doorlopend door tot 19 uur en dan starten de dames (Dames 1) hun wedstrijd gevolgd nog door heren 1, dat zijn toch super dagen ter promotie van de handbalsport in het algemeen en WPK/Westlandia in het bijzonder. Hier moeten we wat mee doen, zoals het uitnodigen van sponsors of deze wedstrijden bezoeken met jeugdteams. Overige initiatieven zijn welkom.

 Wat jammer is dat er steeds meer werk op het bestuur afkomt wat niet zoveel met besturen te maken heeft, regelmatig moeten er brandjes geblust worden. En ik weet dat het er ook bij hoort, maar ik wil onze leden wel op het hart drukken dat ook wij als bestuur vrijwilligers zijn. Vrijwilliger die het beste met de vereniging voor hebben.
En hoe graag we het ook zouden willen, we kunnen het niet iedereen naar de zin maken, maar proberen dit wel, en misschien proberen we dat iets teveel, zodat een rommelige indruk kan ontstaan. Bovendien is een logische oplossing voor een probleempje weer een issue voor andere leden.

En ook al ben je het niet altijd eens met het bestuurslid, de coach, de trainer, de scheidsrechter of het maakt mij niet uit welke andere vrijwilliger, blijf deze mensen met respect behandelen en hou zowel thuis als uit de naam van WPK/Westlandia in ere. Bovendien zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers, dus als je denkt dat het beter kan, schroom niet om te komen helpen.

 Besturen is natuurlijk niet alleen achterom kijken , juist niet, maar soms ontkom je er niet aan, maar natuurlijk vooral vooruit kijken.
En als we vooruit kijken dan baren een aantal punten ons zorgen.
Voor deze punten hebben we doelstellingen gemaakt binnen het bestuur en deze doelstellingen willen we op deze vergadering ook kenbaar maken.
Een aantal van onze doelstellingen komen later in deze vergadering nog aan bod en daar mag / moet ook over worden gestemd. Maar ik wil toch een aantal van onze doelstellingen met jullie delen, en deze doelstellingen moeten ook gehaald worden komend jaar en voor een aantal geld zelfs binnen nu en een maand.

Doelstellingen DEEL 1 WAT HEBBEN WE NODIG

o Binnen een maand willen we jeugdcoördinatoren aangesteld hebben.
Ian heeft aangegeven dat het werk dat hij verricht erg veel werk is en dat je dit in je eentje niet kan trekken. Vandaar dat de jeugdcoördinatoren terug moeten komen binnen de jeugdafdeling.
In totaal zal het om 7 coördinatoren gaan, ik hoor jullie nu denken 7, ja we zetten hoog in, dit doen we om 2 redenen.

a. We willen als vereniging nog steeds groeien, de ledenwerving kan dan neer gelegd worden bij een coördinator , en die kan acties organiseren en of begeleiden.

b. Ook moeten er voor de afzonderlijke jeugd categorieën afzonderlijke coördinatoren komen.
Wanneer er iemand interesse heeft om coördinator te worden, dan graag zo snel mogelijk contact opnemen met Ian, en hij zal je dan meer over de functie vertellen.

o Scheidsrechtercoördinator

Binnen nu en 2 maanden willen we een nieuwe scheidsrechters coördinator aanstellen.
De belangrijkste taak is het aanstellen van scheidsrechters en contacten onderhouden met de scheidsrechterscommissie. Uiteraard zal ik daar in het begin bij begeleiden, maar met sportlink plus het voorstel dat later in de avond aan de orde komt wordt een en ander een stuk makkelijker in te vullen.

o Vrijwilligers

Binnen WPK/Westlandia zeggen we altijd, wat zijn we toch blij met al die vrijwilligers, en dat klopt, we zijn blij met iedere vrijwilliger die we hebben. Maar zijn dit er nu echt zoveel, ik denk dat er nog veel meer leden en of ouders van leden wat voor de vereniging kunnen doen. Er zijn een aantal mensen die hebben zich tijdens de verenigingssavond al aangemeld, en dit vinden we echt super, maar vele handen maken licht werk, dus we zoeken er nog meer zeker om al die vrijwilligers die al jarenlang bij onze vereniging rondlopen wat te ontlasten. En dit kan van alles zijn, neem gerust is contact op met de vrijwilligerscommissie of kijk op de website bij vacaturebank, die binnen kort op de site te vinden zal zijn

o IT-structuur

De meeste van u zal dit niets zeggen, maar de IT-structuur binnen WPK/Westlandia is gelijk aan los zand.
Dit willen we geordend krijgen en hopelijk kan een en ander snel gerealiseerd worden.
Als ik u zeg dat wanneer ik een mail stuur als voorzitter van Westlandia en ik moet deze versturen met een privé mail adres dan denken wij ,dat is niet meer van deze tijd, maar dat is maar een klein voorbeeldje, maar de komende weken willen we hier is goed voor gaan zitten, om te kijken wat er op dit gebied allemaal mogelijk is.

o Sponsors

Zoals iedereen heeft kunnen zien zijn er een aantal borden op ons 1ste veld wit gemaakt, hiervoor gaan we op zoek naar nieuwe sponsoren, wanneer de animo groot genoeg is overwegen we ook borden te gaan plaatsen op het 2e veld. Verder zullen we uiteraard op zoek moeten naar shirt sponsors voor diverse teams. De sponsorcommissie heeft dus een leuke uitdaging voor het komend jaar.
Uiteraard wil ik langs deze weg ook onze sponsors bedanken voor hun bijdrage. En ik denk dat we, zeker met de Westlandia dagen in de Pijl, op een van deze avonden wel een leuke informele sponsorbijeenkomst kunnen houden. Ook nodigen we de teams uit om af en toe eens een berichtje naar de sponsor te sturen. De nieuwe teamfoto of een aankondiging van een belangrijke wedstrijd. Maar hou iedereen betrokken bij onze vereniging.

b. Sportief

Uiteraard hebben we ook sportief doelen gesteld. Ian zal zo dadelijk wat meer gaan vertellen, dus ik houd het op sportief gebied even kort.
Uiteraard is het heel jammer dat heren 1 afgelopen seizoen zijn gedegradeerd, de bal viel net iets te vaak de verkeerde kant op voor de heren. Maar ik ben er van overtuigd dat de heren samen met Jules als trainer, die bereid is gevonden de mannen nog een jaar te trainen, er alles aan zullen doen om komend seizoen weer te promoveren naar de 2e divisie. Bij de heren hebben we ook een nieuwe begeleidster gevonden, Karin Duijvestijn heeft de mooie taak om Henny op te volgen. Wij wensen Karin veel succes hiermee.
Verder hadden we dit jaar ingezet op 4 heren teams, helaas is dit niet gelukt. Dus gaan we met 3 heren teams de competitie in.
Bij de dames selectie blijft Marc Klein ook dit jaar de trainer ook zij zullen er alles aan doen om zo hoog mogelijk te eindigen in de competitie en wellicht zelfs te promoveren. Voor zowel dames 1 als dames 2 zijn we nog opzoek naar een begeleidster dus mocht er iemand interesse hebben u kunt zich aanmelden.
Dit jaar hebben we zelfs 6 dames teams ik hoop dat iedereen snapt dat dit erg mooi is voor de vereniging, maar dat dit ook problemen met zich meebrengt, helaas ontkomen we er niet aan, maar ook de senioren zullen wel eens rond 10 uur al de eerste wedstrijd moeten spelen op zondag.
Wij wensen alle senioren teams heel veel succes en plezier in het komende seizoen.

DOELSTELLINGEN DEEL 2, WAT WILLEN WE ER MEE BEREIKEN

De sportieve doelstellingen voor komend seizoen zijn:

 Heren, promoveren terug naar de 2e divisie
 Op termijn moeten de dames een stabiele 1ste divisie ploeg worden, komend seizoen promoveren mag.
 Jeugd selecties moeten in de hoogst mogelijke jeugd poule spelen
 De breedtesport ruim voldoende aandacht geven, zorgen voor goede coaching en begeleiding van de teams en zeker tot de B-categorie 2×1 uur training aanbieden

Bovenstaand een relaas van wat er is besproken op de ALV.

In deze nieuwsbrief staan ook verschillende vacatures om het bestuur te ondersteunen en om de huidige bestuursleden werk uit handen te nemen, wij hopen op veel positieve reacties.

Met vriendelijke groeten,
Bestuur WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 01 september 2017

Bestuurspraatje
Hier volgt alweer het eerste bestuurspraatje voor dit seizoen. Voor de meeste zit de vakantie er weer op en zijn de eerste trainingen begonnen.

Veel plezier
Wij als bestuur wensen alle speelster, spelers, coaches, begeleiders, trainers en alle andere belangstellende een gezellig, leuk, sportief en succesvol handbal seizoen toe.

Seizoensopening 2017-2018
Er is door diverse personen binnen de vereniging weer veel werk verzet om alles in orde te brengen voor het nieuwe seizoen. Afgelopen vrijdag (25 augustus) hebben we voor het eerst een verenigingsavond gehouden. Ik denk dat het een succes was met zeker hier en daar wat verbeterpunten, maar volgend jaar gaan we hier zeker mee door.

Er werd begonnen met een clinic voor de F, E en D-jeugd, zoveel mogelijk in de nieuwe teamsamenstelling, om elkaar alvast een beetje te leren kennen. Nadat de ouders en belangstellende een half uur naar de clinic hebben kunnen kijken, werd iedereen uitgenodigd om in de kantine te komen.
Hier heeft ons bestuurslid Arjan van de Laan een praatje gehouden over WPK/Westlandia en waar de vereniging voor staat. Aansluitend hebben we een Westlandia on stage gehouden om vrijwilligers te werven.
Van diverse commissies heb ik te horen gekregen dat er interesse is getoond om hun commissie te komen versterken. Dat is natuurlijk super en de bedoeling van dit onderdeel van de avond.
Aansluitend vond dan nog de jaarlijkse vrijwilligersavond plaats. Dit was weer een gezellige avond om onze vrijwilligers te bedanken.

Eerste wedstrijden
En toen zaterdag 26 augustus, de echte start van het nieuwe seizoen met de eerste wedstrijden.
Voor de F, E en D-jeugd betekende dit een spelvisietoernooi.
Het toernooi voor de E-jeugd werd bij WPK/Westlandia gehouden. Bij deze wil ik dan ook de organisatie van dit toernooi bedanken voor hun inzet.

Uitnodiging Algemene Leden Vergadering (ALV)
Bij deze nodigen we al onze leden uit op de ALV. Deze vind plaats op woensdag 13 september om 20.00 uur in de kantine op het sportpark De Hoge Bomen.
De stukken voor de ALV zullen één week voorafgaand aan de ALV worden gepubliceerd op de website. Ik hoop vele van jullie daar allemaal te zien.

Met vriendelijke groet,
Johan Maarschalkerweerd,
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 06 juli 2017

Bestuurspraatje de laatste voor dit seizoen.

Excuses
Naar aanleiding van het vorige bestuurspraatje, kwam er een klacht / opmerking bij mij terecht, wat bleek, alle teams waren in het vorige bestuurspraatje genoemd, behalve de heren A. dit is absoluut niet met opzet gebeurt maar deze heren ben ik gewoon vergeten.
Bij deze wil ik dan ook mijn excuses aanbieden aan de spelers van de heren A en de begeleiders Titus en Djon.
De heren A hebben met minimale middelen, lees aantal spelers, toch denk ik een heel leuk seizoen gespeeld. Telkens weer kregen ze het voor elkaar om vaak toch precies voldoende spelers te hebben, alleen de laatste wedstrijden buiten ging dit niet meer lukken door stages van nog 2 spelers.

Het WPK/Westlandia open schoolhandbaltoernooi en het open Westlandia toernooi

De organisatie van deze 2 toernooien was in handen van Danielle Koene, Mandy Alleblas en Mandy Zwinkels, dames hulde voor hoe jullie het hebben georganiseerd. Beide toernooien waren gewoon goed georganiseerd.
En daar zijn heel wat uurtjes aan vergaderen aan vooraf gegaan. Want doe het ze maar is na van 5 of 6 velden naar maar 2 velden. Het waren 2 lange maar wel fantastische dagen, uiteraard kon dit niet zonder al die vrijwilligers binnen onze vereniging die iedere keer weer voor ons klaar staan.
Daarom ook hulde voor al die vrijwilligers die hebben meegeholpen, want ook door jullie was het weer een groot succes.

Ouder & Kind handbal

Nu afgelopen vrijdag ook het ouder kind handbal is geweest, wat ook weer een geslaagd evenement was georganiseerd door onze activiteiten commissie. Helaas met minder kampioenen dan andere jaren, maar wie weet vorig jaar. Wel kregen de geslaagde scheidsrechters ook hun diploma uitgereikt. Dames nogmaals gefeliciteerd hiermee.
Wat wel een beetje jammer is, is dat de activiteiten commissie voor alle leeftijdscategorieën bij de jeugd, iets wil organiseren. Het is dan ook jammer dat de bootcamp die gepland stond voor de A en B jeugd gecanceld moest worden, omdat er zich bijna niemand had aangemeld.
Bij deze dan ook een oproep aan een A en een B speelsters om zich aan te melden bij de activiteitencommissie zodat je zelf kan meebeslissen wat er georganiseerd moet worden voor jullie leeftijd.

Wie meld zich aan?

Volgend seizoen

Uiteraard zijn wij al volop bezig met volgend seizoen. Voor de buitencompetitie zijn er 20 teams opgegeven. En in het zaalseizoen op dit moment zelfs 29, waarvan zelfs 10 senioren teams, 4 bij de heren en 6 bij de vrouwen. Ik denk niet dat er veel verenigingen zijn die ons dit na doen.

Maar zoals een ieder ook zal begrijpen, hebben we voor al deze teams ook vrijwilliger nodig, o.a. scheidsrechters. Afgelopen week heeft ieder lid een mail gehad vanuit de scheidsrechterscommissie met de vraag of er nog leden zijn die zich willen aanmelden als scheidsrechter. Op het moment van schrijven is hierop nog geen reactie gekomen. Dit is jammer want we kunnen wel trots zijn op het aantal teams dat we komend seizoen hebben, maar deze zullen ook gefloten moeten worden door scheidsrechters.
En op dit moment hebben we een tekort aan scheidsrechters, zowel scheidsrechters die voor de bond willen fluiten als scheidrechters die op de vereniging willen fluiten.
Lees daarom verderop in de nieuwsbrief scheidsrechters info NHV ook even de brief van het NHV even door over scheidsrechters en de veranderingen die komend seizoen op stapel staan, en meld je aan.

Bij te weinig aanmeldingen, overwegen wij als bestuur, om tijdens de komende ALV een voorstel in te dienen om het fluiten verplicht te stellen voor iedereen vanaf de B-jeugd. Het kan niet zo zijn dat we iedere week dezelfde personen moeten benaderen om een of meer wedstrijden te fluiten. Laten we dit met zijn allen oppakken.

Vereningingsavond

Dan hebben we op vrijdag 25 augustus een verenigingsavond, op deze avond die om 18.30 begint, willen wij de nieuwe en bestaande leden meer uitleg geven over het wel en wee van de vereniging, en kunnen de nieuwe teams alvast met elkaar kennis maken. Voor de kinderen wordt er op dat moment ook een soort van clinic gegeven.
Ook willen we op deze avond een soort Westland on stage houden, maar dan WPK/Westlandia on stage waarbij commissies en vrijwilligers aanwezig zijn. Aan deze vrijwilligers kun je vragen stellen over wat zij zoal doen voor de vereniging en je eventueel ook bij hen aanmelden om ook een taak te gaan uitvoeren. Of misschien wilt u wel sponsor worden ook dat kan op deze avond, U kunt u dan melden bij de sponsorcommissie.
Overigens misschien ook wel belangrijk om te vermelden, je hoeft niet perse verstand te hebben van handbal om vrijwilliger te worden er zijn genoeg functies waarvoor dit ook helemaal niet nodig is.
Aansluitend aan deze avond die om 21 uur eindigt, houden we de jaarlijkse vrijwilligersavond.

Laatste mededelingen en oproepen

Op zaterdag 26 en zondag 27 augustus start de veldcompetitie.
Aangezien er door de Westlandse denktank spelvisie toernooien worden georganiseerd voor de F, E en D-jeugd kan het voorkomen dat er teams zijn die en een toernooi EN een wedstrijd hebben, we gaan proberen dit zoveel als mogelijk is te voorkomen. Meer info hierover volgt.

Trainingstijden nieuwe seizoen worden in de laatste week van de vakantie bekend gemaakt op de website.

Dan nog de oproepen

Aangezien Sonja van Kester en Willem van der Wielen het bestuur gaan verlaten zijn wij nog opzoek naar een nieuw bestuurslid.

Sonja zal als penningmeester worden opgevolgd door Ingrid Suijkerbuijk, uiteraard mits de ALV hiermee akkoord gaat, maar voor Willem zoeken we dus nog een opvolger.

Dus denkt u bij die club wil ik wel in het bestuur meld je dan aan via voorzitter@westlandia.nl en dan kunnen we is kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen. Verstand van handbal hoef je niet te hebben, het zou wel mooi meegenomen zijn.

Verder zijn wij nog op zoek naar ondersteuning van onze jeugdvoorzitter Ian van Adrichem.
Afgelopen jaar is wel gebleken dat de gehele jeugd coördineren erg veel werk is voor een persoon dus ook daar zoeken we wat hulp. Lijkt dit je wat of wil je meer informatie neem dan even contact op met Ian via jeugd@westlandia.nl .

En dan wil ik nog één ding kwijt

Namens alle leden van WPK/Westlandia:
“Alle vrijwilligers bedankt voor jullie hulp en inzet het afgelopen seizoen.”

Geen vereniging zonder vrijwilligers, nogmaals bedankt!

Verder wensen we iedereen een prettige vakantie en tot volgend seizoen !!!!

Met vriendelijke groet,

Johan Maarschalkerweerd
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 05 Seizoen 2016-2017

Bestuurspraatje Mei 2017

Bij een nieuwsbrief hoort ook weer een bestuurspraatje, zo ook deze keer.

Indeling seizoen 2017-2018
Het einde van het seizoen nadert weer met rasse schreden en wij als bestuur hebben de teamopgave richting het NHV weer gedaan. We hebben zelfs al de voorlopige poule indelingen voor het nieuwe zaalseizoen gekregen van het NHV. Deze gaan we nu bestuderen en daar waar nodig zullen we het NHV vragen deze aan te passen.

Het is misschien wel goed om uit te leggen hoe het opgeven van de teams in zijn werk gaat, en hoe het NHV dan de poule indelingen maakt.
Als vereniging moet je aangeven hoeveel teams je per leeftijdscategorie hebt en welke sterkte deze teams waarschijnlijk zullen hebben, dit moet je aangeven in cijfers van 1 tot 5, waarbij 1 sterk is en 5 zwak. Dit hebben we ook doorgegeven aan het NHV, nadat er eerst overleg heeft plaatsgevonden tussen trainers en coaches.

Aan de hand hiervan zijn de teamopgaves richting het NHV gegaan, met per team de sterkte.
Wanneer alle verenigingen deze teamopgave heeft ingestuurd richting het NHV, kan het NHV aan de slag gaan met het maken van de voorlopige poule indeling. Deze voorlopige poule indelingen zijn nu door het NHV gepubliceerd, en hier kunnen de verenigingen dan weer op reageren, indien mogelijk maakt het NHV dan nieuwe poules naar de wensen van de vereniging, waarna de definitieve poule indeling wordt gepubliceerd.
Zoals een ieder zal begrijpen probeert de bond zoveel mogelijk naar de wensen van de verenigingen te kijken, maar zal dit niet voor alle teams gaan lukken.

Dit is de afgelopen jaren ook gebleken, ik hoop met deze uitleg een beetje begrip te hebben gekweekt voor de bond, want het indelen van alle poules is echt geen gemakkelijke job.

Eindstand zaalcompetitie

Aan het einde van het seizoen wordt er uiteraard ook altijd terug gekeken op het afgelopen seizoen en dan met name op dit moment naar het afgelopen zaalseizoen. Aangezien de buitencompetitie nog bezig is.

• Dames 1 is als 5e geëindigd in de 2e divisie en dames 2 heeft zich knap weten te handhaven in de hoofdklasse. De dames selectie heeft van diverse speelsters afscheid genomen en ook is er afscheid genomen van de begeleidsters van dames 1 Monique Elias en ook van de begeleidster van dames 2 Dini Dortwegt, dames nogmaals bedankt voor het regelen van alle zaken rondom beide teams

• Dames 3 is netjes als 2e geëindigd net als dames 4 en dames 5 is als 3e geëindigd in hun poule

• Bij de herenselectie hebben we afscheid genomen van Henny als begeleidster van heren 1 en van Arno als coach van heren 2. Henny en Arno nogmaals bedankt voor jullie jarenlange inzet.

Helaas heeft heren 1 ook afscheid moeten nemen van de 2e divisie, na een spannend slot van de competitie zijn de heren helaas gedegradeerd. Net te vaak viel het dubbeltje verkeerd en werd er met 1 doelpunt verschil verloren.
Hopelijk kunnen de heren volgend seizoen het plekje in de 2e divisie weer terug veroveren.
Heren 2 had een moeizaam seizoen maar wist zich uiteindelijk veilig te spelen en eindigde als 7e in hun poule

• Heren 3 eindigde in hun poule als 3e

Bij de jeugd hadden we in het zaalseizoen 2 kampioenen!

• De B2 werd kampioen en de E2 werd kampioen beide teams nog van harte gefeliciteerd.
• De dames A1 hadden het zwaar in de zaal en zijn helaas als laatste geëindigd, de B1 eindigde in de jeugddivisie als een na laatste
• B2 werd zoals gezegd kampioen en B3 eindigde in de middenmoot
• Bij de C-jeugd zijn alle teams in de middenmoot geëindigd, en hebben alle teams, denken we, een leuk zaalseizoen gehad
• Bij de D-jeugd werd de D1 knap 3e in een hele sterke poule, werd de D2 7e en de D3 4e.
• Bij de E-jeugd werd zoals gezegd de E2 kampioen, is de E1 7e geworden en de E3 5e de E4 4e en de E5 6e. Al met al heeft onze E het heel aardig gedaan, ook goed om te zien dat de teams elkaar onderling goed hebben geholpen wanneer een team te weinig speelsters had
• En dan als laatste onze F-jeugd. Bij de F worden geen standen meer bijgehouden, omdat het hebben van plezier in het spelletje voorop staat. En wij hebben gezien dat deze kids zeker plezier gehad bij hun wedstrijden.
Al met al hebben alle teams denk een heel leuk zaalseizoen gehad en mogen ze nog even bikkelen de laatste wedstrijden buiten.

Kantine al gezien?

Aangezien het buitenseizoen al weer enige weken oud is, zal een ieder die deze nieuwsbrief leest wel al een keertje in onze kantine zijn geweest.
Wat is deze opgeknapt, wij hebben een hoop positieve reacties mogen ontvangen op de nieuwe looks die de kantine gekregen heeft.
Bij deze willen wij dan ook iedereen die dit mede mogelijk heeft gemaakt hartelijk bedanken.

Data voor in je agenda!

Dan nog een paar belangrijke data om alvast in je agenda te zetten:

 24 juni Schoolhandbal toernooi en Open WPK/Westlandia toernooi
Aansluitend een feestavond op de Hoge Bomen

 25 juni Vervolg schoolhandbaltoernooi

 30 juni Ouder-kind handbal voor de F-, E-, D-, en C-jeugd
Houd voor tijden en dergelijke de website in de gaten

 25 aug. Opening seizoen 2017-2018
Komend seizoen organiseren we voor het eerst aan het begin van het seizoen een verenigingsavond. Hoe deze avond er precies uit komt te zien, is op dit moment nog niet bekend maar het zal zeker een gezellige en informatieve avond worden.

Bestuur WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 04 Seizoen 2016-2017

Bestuurspraatje maart 2017

Het zaalseizoen loopt langzaam ten einde en het buitenseizoen staat weer voor de deur.

Jeugdclinic 4 maart jl.
Deze clinic is nu voor het 2e jaar georganiseerd en ik denk dat we kunnen zeggen dat het ook deze keer weer zeer geslaagd was. Bij deze willen wij dan ook iedereen hartelijk bedanken die heeft meegeholpen om deze clinic tot een succes te maken.
Zo ook Patricia Bol van Hofland en van Geest Sportbegeleiding, Jasper Wanders van Wanders Podologie voor de interessante presentatie die zij aan de belangstellende hebben gegeven tijdens de clinic en de medewerksters van Optisport achter de bar. Ook dit was weer goed geregeld.

Beheer Sporthal De Pijl
Zoals de meeste wellicht al weten heeft Optisport Westland het beheer van zowel de sporthal als de kantine van de De Pijl overgenomen. De gebruikers van Sporthal De Pijl hebben een presentatie van Optisport gekregen, hoe zij werken enz. Binnenkort hebben we overleg met Optisport over de inhuur van de zaal voor komend seizoen. Hebben jullie op- en of aanmerkingen, tips of suggesties over De Pijl? Dan horen wij dit, als bestuur, graag. Optisport staat namelijk open voor suggesties van huurders.

2e helft buitencompetitie
De buitencompetitie start voor de meeste teams in het weekend van 1-2 april. We hebben besloten om, net als tijdens de najaarscompetitie, alle thuiswedstrijden op zondag te spelen. Als bestuur vonden wij deze proef in het najaar, zeer gelaagd en kregen van jullie veel positieve reacties.
Wel moeten we bij deze beslissing een kanttekening plaatsen! Het indelen van scheidsrechters is hierdoor moeilijker, omdat onze huidige scheidsrechters zelf ook spelen. Bij deze doe ik dan ook graag een oproep aan alle leden die al een scheidsrechtersdiploma hebben en niet fluiten, zich bij mij te melden. Graag hoor ik van jullie wat de reden is dat jullie niet meer fluiten en wat we voor jullie kunnen doen om zo af en toe misschien toch een wedstrijdje te fluiten.

Wanneer er meer mensen af en toe een wedstrijdje willen fluiten, hoeven we minder vaak een beroep te doen op steeds dezelfde personen en kunnen we voor iedereen een prettigere indeling maken. Dus meld je aan bij voorzitter@westlandia.nl Alvast bedankt voor jullie reactie ook namens de actieve scheidsrechters.

Heropening Kantine WPK/Westlandia
Van diverse leden, de kantinecommissie en van de onderhoudscommissie kregen we verzoeken of we de kantine niet gezelliger kunnen maken. Zij kwamen met zeer verschillende goede ideeën en we hebben besloten om er een aantal uit te voeren.
Ik ga nu nog niet vertellen wat er allemaal is gebeurd, maar nodig jullie en alle andere belangstellenden uit om op zondag 2 april langs te komen op de Hoge Bomen bij de heropening van onze kantine. Je kunt dan zelf het resultaat te aanschouwen. Houd de site in de gaten voor verdere info.

Commissies WPK/Westlandia
Het 1e kwartaal is voor ons als bestuur een drukke periode. Naast de reguliere bestuursvergaderingen spreken we of hebben we ook met diverse commissies gesproken. Tijdens deze gesprekken ging het over wat zij van ons als bestuur verwachten en ook wat wij als bestuur van de commissies verwachten. Het waren prettige en nuttige gespreken en hopen deze in de toekomst vaker te houden.

Voorbereidingen seizoen 2017-2018
Ook zijn we al weer volop bezig met het komend seizoen.
Als eerste zijn er gesprekken gevoerd met Marc Klein, trainer van de damesselectie, Jules van der Donk, trainer herenselectie, Marieke van der Wal en Vera van Ruijven, de keepertrainers van de damesselectie. Wij zijn als bestuur dan ook erg blij om jullie te kunnen melden dat zij alle vier hebben aangegeven nog een seizoen aan te blijven als trainer bij WPK/Westlandia.

Momenteel inventariseren wij de plannen voor komend seizoen bij zowel de dames- als de herenselectie als ook bij de begeleiding/staf.

Bij de jeugd zijn we ook al volop bezig met komend seizoen. Dit moeten we al zo vroeg doen, omdat het NHV verwacht dat wij voor 2 april as. het aantal jeugdteams voor komend seizoen opgeven en wat wij verwachten dat de sterkte van deze teams zijn. Hierdoor kan het NHV de voorlopige poule indelingen maken.
Onze gesprekken met de jeugdtrainers en coaches gaan dus niet specifiek over de indeling van de jeugd IN de teams, maar vooral over hoeveel teams we volgend jaar per leeftijdscategorie hebben en hoe sterk wij verwachten dat de teams zullen zijn. Verder evalueren we uiteraard ook het lopende seizoen.

Vrijwilligers WPK-Westlandia
Bij deze wil ik alle andere vrijwilligers bedanken, want zonder jullie is er geen WPK/Westlandia! Enne….. we zijn nog op zoek naar diverse vrijwilligers  🙂
Denk niet meteen “ik weet niets van handbal” of “ik heb niet zoveel tijd”. Dit geeft namelijk niets, wij zijn blij met elke vrijwillige bijdrage van jullie.
Misschien wil je ons bijvoorbeeld helpen met:
 Het af en toe schoffelen van onze perkjes op de Hoge Bomen bij de kantine of
 Eén a twee keer per jaar de ramen van de kantine wassen
Dit zijn twee voorbeelden, maar zo zijn er nog wel meer te bedenken. Wil je ons ergens mee helpen? Laat het ons weten en neem gerust contact op met een van de bestuursleden.

Met vriendelijke groet,

Johan Maarschalkerweerd,
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 03 Seizoen 2016-2017

Bestuurspraatje december 2016

Hier alweer het laatste bestuurspraatje van dit jaar. En er zijn de afgelopen maanden veel positieve gebeurtenissen geweest binnen de vereniging.

We hebben momenteel 2 internationaals op de vereniging rondlopen.
William van de Ende is uitgekozen voor het Nederlands rolstoelhandbal team en gaat ons land vertegenwoordigen op het EK in Zweden. Wij als bestuur feliciteren William hier van harte mee en wensen hem veel succes op het EK.
Verder is Sanne Klein, keepster van dames 2, uitgekozen voor de dames Youth, zij gaan zich voorbereiden op het EK en hopelijk voor Sanne mag ze daar ook mee naar toe. Bij deze willen we Sanne dan ook feliciteren met haar uitverkiezing en succes wensen bij de dames Youth.

En we mogen nog meer mensen feliciteren, want op de algemene ledenvergadering van het NHV, zijn Jos en Wilma Reincke benoemd tot ereleden van het NHV, dit zoals de voorzitter van het NHV het noemde voor hun jarenlange inzet voor de handbalsport, Wilma o.a. als teammanager van het Nederlands damesteam en Jos uiteraard als scheidsrechter en o.a. als begeleider van scheidsrechters bij internationale wedstrijden.
Bovenstaande zijn natuurlijk voor de betreffende personen maar ook voor ons als vereniging hele mooie gebeurtenissen.

Daarnaast zijn er de afgelopen tijd meer activiteiten geweest waar we als vereniging best trots op mogen zijn, zoals o.a. het Haloweenfeest georganiseerd door de herenselectie, die er deze keer niet één feestavond van maakte maar ook speciaal voor onze jeugdleden op de vrijdagavond al een feest gaven. Heren klasse, het was een mooi feest.

En wat te denken van de jaarlijks terugkerende KLAJODA –AVOND bij Prominent, ook dit was weer een doorslaand succes. Een woord van dank gaat dan ook uit naar de vrijwilligers van de organisatie en naar de veilingmeester van deze avond.

Ook de speculaaspoppen verkoop was weer zeer geslaagd en dan was er ook nog de Raboclubkas campagne, deze heeft mede dank zij jullie stemmen, waarvoor onze dank, dit jaar een recordbedrag voor ons opgeleverd van €1105,81

Voor de allerjongste jeugd is er een pietengym georganiseerd, dit was een leuke bedoening op de maandagmiddag, Sinterklaas kwam tijdens de pietengym ook nog een bezoekje brengen aan onze jongste jeugd.

Verder zijn er 2 bijeenkomsten geweest in de handbalkantine voor jeugdtrainers en coaches, deze bijeenkomsten gingen o.a. over de vorming ‘van een groep naar een team’ en welke invloed je hierop kunt uitoefenen. Deze zeer interessante avonden werden gegeven door Carolien Zwinkels, en werden door alle aanwezigen als zeer nuttig ervaren.

En afgelopen week waren er maar liefst 22 coaches, trainers en begeiders van onze vereniging present in de kantine op de Hoge Bomen om een workshop “scoren in de rust “bij te wonen, deze workshop werd gegeven door Marc Klein de coach van dames 1 en sportpsychologe Lisa Borger van Tough Minds sport -en prestatiepsychologie. Deze avonden werd door iedereen als zeer leerzaam en nuttig ervaren.

Zoals hierboven te lezen valt is er de afgelopen maanden genoeg gebeurt, maar er wordt natuurlijk ook nog gehandbald. De prestaties tot nu toe van de verschillende teams zijn na het weekend van 26 en 27 november als volgt:
• DS1 staat momenteel op de 6e plaats in de 2e divisie met 8 punten. In deze poule staat alles dicht bij elkaar de koplopers hebben 12 punten en de nummer laatst 2.
• DS2 heeft het moeilijk in de hoofdklasse ze hebben tot nu toe 4 punten behaald en staan op de 9e plaats.
• DS3 staat momenteel 2e. Een zeer mooie prestatie.
• DS4 staat 6e
• DS5 staat 3e
• HS1 staat op dit moment met 6 punten op de 9e plaats in de 2e divisie, in deze poule kan iedereen van iedereen winnen. Daardoor belooft de rest van de competitie erg spannend te worden voor zowel de bovenste als onderste plaatsen.
• HS2 staat op de 7e plaats met 3 punten en heren 3 heeft helaas nog 0 punten gehaald.
Dan komen we bij de jeugd:
• DA1 is in de zaal een poule hoger ingedeeld en hebben het daar toch een stuk zwaarder als in de buitenpoule, maar het eerste punt is binnen en dit zal niet het laatste punt zijn.
• HA1 heeft een moeilijk seizoen, ze spelen de wedstrijden zonder wisselspeler en hebben ondanks dat toch al 4 punten gehaald.
• DB1 heeft het tot nu toe zwaar in de jeugddivisie tot nu toe 2 keer gewonnen, waarbij de laatste overwinning tegen VELO wel erg mooi was.
• DB2 staat momenteel bovenaan met 10 punten, ga zo door dames.
• DB3 staat 6e met 2 punten maar ook pas 3 wedstrijden gespeeld.
• DC1 staat 6e
• DC2 staat 2e
• DC3 en DC4 staan beide op de 4e plaats.
Aan de standen te zien hebben alle teams een leuke poule waarin ze winnen en verliezen.
• DJ1 staat 5e
• DJ2 staat 7e
• DJ3 staat 4e
Ook voor de D-jeugd geldt dat de teams leuke poules hebben. Voor DJ2 is het alleen jammer dat er nog al wat teams in hun poule zitten met dispensatie speelsters, maar ook dit team hebben we leuke wedstrijden zien spelen.

Bij de E en F-jeugd ga ik geen plaatsen in de poule neerzetten, deze teams moeten vooral plezier hebben. De overige teams in de andere leeftijdsklasse natuurlijk ook. Standen en uitslagen zijn hierbij van ondergeschikt belang.

Wel wil ik nog vermelden dat we in de zaal ook een E5 hebben. Dit team heeft eigenlijk te weinig spelers maar dit is mede op initiatief van Ian heel goed door de overige E en F teams opgepakt. Om de beurt spelen er iedere week spelers mee. Ik zou zeggen prima geregeld.

Dit was een keer een update over alle teams waarbij het leuk is om te zien dat we de teams denk ik op juiste waarde hebben ingedeeld. Tuurlijk krijgen er wel eens teams dik klop, maar over het algemeen zijn de verschillen niet meer zo groot als ze in het verleden wel eens geweest zijn. Voor zover ik heb kunnen zien hebben alle teams weleens een keer gewonnen.

Wat we verder nog kwijt willen:
De scheidsrechterscommissie is begonnen met het opleiden van 8 leden tot verenigingsscheidsrechter. Top !!!!
Verder wil ik alle scheidsrechters bedanken voor hun medewerking de afgelopen maanden, er zijn nadat ik de indeling heb verstuurd weinig afmeldingen meer geweest. Top, houden zo.

Wel zijn we nog opzoek naar een scheidsrechter coördinator, mensen die interesse hebben in deze functie of hier meer over willen weten kunnen contact met ondergetekende opnemen.

En dan nu nog een aantal laatste mededelingen:
• Houd facebook, twitter en de website in de gaten, want verschillende wedstrijden van het Nederlands dameshandbalteam zijn op een grootscherm te zien in de handbalkantine op De Hoge Bomen.
• Schrijf alvast in uw agenda, het jaarlijkse oliebollentoernooi, wordt dit jaar gehouden op dinsdagavond 27 december. Voor verdere info houd de website in de gaten.
• Verder is er net als de afgelopen jaren weer een oudjaarsborrel op 31 december van 16.00 tot 18.00 uur in de handbalkantine op de Hoge Bomen.

Wij als bestuur wensen alle leden, ouders/verzorgers, vrijwilligers en alle andere belangstellende een prettige kerstdagen en een gezond en sportief 2017.

Namens het bestuur van WPK/Westlandia

Voorzitter Johan Maarschalkerweerd

BestuursPraatje Nr. 02 Seizoen 2016-2017

We hebben net de vrijwilligersavond achter de rug. Helaas hadden we vrij veel afmeldingen, desalniettemin was het met de minder grote groep vrijwilligers toch een erg gezellige avond.

De buitencompetitie is al weer een aantal wedstrijden onderweg en wij hopen dat iedereen al een beetje gewend is aan het team waarin nu wordt gespeeld.

Ian is druk bezig geweest met het zorgen voor begeleiding en trainers bij alle teams en dat is volgens mij goed gelukt.
Binnenkort wordt het schema van de zaaltraining gepubliceerd, sommige teams zijn inmiddels begonnen met de zaaltraining, deze teams spelen namelijk over een week al zaalcompetitie, voor de andere jeugdteams begint de zaal training na de herfstvakantie.

De scheidsrechterscommissie is afgelopen week bij elkaar geweest, hierbij waren ook de spelleiders uitgenodigd die afgelopen jaar hun diploma hebben gehaald, al deze spelleiders willen een vervolg cursus gaan doen tot verenigingsscheidsrechter. Wij als bestuur zijn hier uiteraard zeer blij mee, en hopelijk wordt het indelen van de scheidsrechters dan weer wat makkelijker. Iedereen die wil gaan fluiten kan zich nog steeds aanmelden bij de scheidsrechterscommissie

Dames 1 en Heren 1 spelen in het weekend van 1 oktober de eerste competitiewedstrijden, de afgelopen weken hebben zij diverse oefenwedstrijden gespeeld met wisselende resultaten. Maar beide teams zijn klaar voor de competitie. Het bestuur wenst beide teams veel succes in de komende competitie.

Er komen ook weer een aantal leuke activiteiten aan in de komende periode. Op vrijdag 21 oktober organiseert de heren selectie Halloween feest voor de jeugd in de kantine op de Hoge Bomen. Meer info hierover binnenkort op de site en via de teambegeleiders.

Verder organiseert de herenselectie op 22 oktober een Halloween feest voor iedereen van 18 jaar en ouder.

En dan wordt op 11 november weer de jaarlijks KLAJODA –AVOND bij Prominent georganiseerd ook bij deze zeer gezellige avond is iedereen van harte welkom.

Met sportieve groeten,

Bestuur WPK/Westlandia

BestuursPraatje Nr. 01 Seizoen 2016-2017

Beste leden, ouders en of verzorgers en alle andere belangstellende , voor u het eerst bestuurspraatje van het handbal seizoen 2016-2017.

Op het moment van schrijven is de ALV van 31 augustus geweest en ga ik mijn 2e seizoen in als voorzitter.

Hebben jullie ook zo genoten van het handbal op de Olympische Spelen? Wat een fantastische sport is handbal toch eigenlijk, en wat hebben de dames van Oranje een promotie gemaakt voor deze sport. Het NHV wil voortborduren op dit succes met ledenwerfacties hoe deze eruit komen te zien is op het moment van schrijven nog niet bekend.

Ook zijn er vanaf de Olympische spelen de nodige handbal regels veranderd, Jos Reincke heeft het idee geopperd om in samenwerking met Monique Alsemgeest, zij zat tijdens de finale in Rio als vertegenwoordigster van het IHF aan de wedstrijdtafel, een avond te houden op de Hoge Bomen waar de nieuwe regels worden uitgelegd aan iedereen die hier in geïnteresseerd is. Binnenkort leest u hier meer over op de website. Deze avond gaat alleen door bij voldoende belangstelling.

Voor degene die op de algemene leden vergadering is geweest is het onderstaande geen nieuws voor andere leden misschien wel. Wij als bestuur vonden dat er een goeie opkomst was op deze ledenvergadering, het is weleens minder geweest.

Onze penningmeester heeft weer goeie cijfers laten zien, wij als bestuur maar ook de kascommissie was hier zeer content mee en heeft ons ook een paar aanbevelingen gedaan. Omdat het resultaat afgelopen jaar zo goed was, heeft het bestuur ook besloten om de contributie komend jaar niet te verhogen. De contributie zal rond 26 september worden geïncasseerd. Er zijn nog een aantal leden zonder automatische incasso zij kunnen rond half september een factuur verwachten. Tevens krijgen zij een verzoek tot het geven van een automatische incasso, dit om het werk van onze vrijwilligers te verlichten. We hopen dat iedereen hier gehoor aan geeft.

Op de ALV hebben we afscheid genomen van Paul de Raaij als bestuurslid en is Arjan van der Laan aangesteld als nieuw bestuurslid. Arjan zal zich binnenkort op de website voorstellen.

Verder hebben we afscheid genomen van Jolanda Zandvliet als wedstrijdsecretaris, haar taken zullen worden overgenomen door Lisette Botman, het mailadres blijft wedstrijden@westlandia.nl . Ook hierover staat een artikel elders op de website.

Binnen WPK/Westlandia hebben we ook een nieuwe functie gecreëerd, namelijk de functie van vertrouwenspersoon, bij steeds meer bedrijven, sportverenigingen ed. zien we deze functie komen. Wij als WPK/Westlandia vinden dat deze functie ook binnen onze vereniging past, zodat er altijd een persoon is waar je met problemen naar toe kunt gaan. Carolien Zwinkels is bereid gevonden om deze functie op zich te nemen, wij als bestuur zijn hier uiteraard erg blij mee.

En er is nog meer veranderd deze zomer, en ook dit is eigenlijk een nieuwe functie, het is in ieder geval een functie die de laatste jaren binnen WPK/Westlandia niet meer bestond. Ian van Adrichem is bereid gevonden om jeugdvoorzitter te worden. Ian is al druk bezig geweest met het regelen van trainers/ trainsters voor de verschillende teams ook voor de begeleiding is hij al volop bezig geweest, en is volgens mij nagenoeg rond.

Lopende het seizoen zal Ian steeds meer taken van mij gaan overnemen. Wij als bestuur wensen Ian veel succes, en plezier in deze nieuwe functie.

Voor de heren selectie is een nieuwe trainer aangesteld, Jules van der Donk zal komend seizoen de heren gaan trainen. Wij heten Jules van harte welkom bij de vereniging en wensen hem veel succes toe komend seizoen.

Vera van Ruijven gaat naast de jeugdkeepers komend seizoen ook aan de slag als keeperstrainster bij de dames selectie.

En dan hebben we nog een keeperstrainster aan ons weten te binden, Marieke van de Wal, jarenlang keepster bij het Nederlands damesteam en Quintus, komt ook 1 keer per week onze keepsters onderhanden nemen. Zoals u zult begrijpen zijn wij als bestuur zeer blij dat we iemand met de ervaring van Marieke aan onze vereniging weten te binden. Wij heten Marieke dan ook van harte welkom bij WPK/Westlandia, en hopen dat ze onze keepers nog een hoop kan bijleren.

Op 27 en 28 augustus, is het buitenseizoen begonnen. Dit gebeurde met diverse toernooitjes, bij de D-jeugd georganiseerd door het NHV en bij de E- en F-jeugd door de Westlandse Denktank.

Deze toernooien worden speciaal gehouden om eenieder nieuwe spelregels uit te leggen en of om de bestaande spelregels nog eens uit te leggen.

Op de Hoge Bomen werd het E-toernooi georganiseerd door de Westlandse Denktank, ik wil alle vrijwilligers die deze dag hebben geholpen van harte bedanken voor hun inzet, het was hopelijk een leerzame middag voor alle aanwezigen.

Misschien kunnen we in de toekomst zelf ook wel een toernooi gaan organiseren, het lijkt ons in ieder geval wel een leuk idee, we zijn hiervoor uiteraard afhankelijk van tal van zaken, maar willen zeker bekijken of het kan.

Iets wat nog niet is genoemd maar wat ook op de ALV al door mij is aangehaald, de scheidsrechters problematiek, dit werd op zondag 4 september weer eens duidelijk.

Op 4 september hebben zowel Corry van Adrichem als ondergetekende 3 wedstrijden achter elkaar moeten fluiten, zoals jullie allemaal zullen begrijpen is dit verre van ideaal. Alle scheidsrechters hadden een goede reden om af te melden, daar niet van, maar dit betekend echt dat we binnen de vereniging te weinig scheidsrechters hebben, en dat wanneer er niet meer mensen binnen de vereniging opstaan om te gaan fluiten we echt serieus gaan overwegen om dit verplicht te gaan stellen, zoals ook gezegd op de ALV.

Ook gaan we aan het eind van het buitenseizoen met diverse commissies evalueren of het ideaal is om alle wedstrijden op zondag te spelen, of dat we toch ook op zaterdag wedstrijden moeten laten spelen. Persoonlijk vond ik het de hele dag gezellig druk op de Hoge Bomen wat naar mijn idee het verenigingsgevoel vergroot, en dat is iets dat wij ook graag zien, meer betrokkenheid bij de vereniging.

Met vriendelijke groet,

Johan Maarschalkerweerd

Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje juli 2016

Beste leden,

Dit is het laatste bestuurspraatje van dit seizoen en ik wil beginnen met een korte terugblik het weekend van 25 en 26 juni.

WPK/Westlandia school- en het WPK/Westlandia open handbaltoernooi
25 en 26 juni was het weekend van het WPK/Westlandia school- en het WPK/Westlandia open handbaltoernooi.
Wat hebben we een geluk gehad met het weer, de kinderen speelde enthousiast een potje handbal en de ouders stonden langs de kant de kids aan te moedigen. Ariba sport was heel de dag aanwezig met een kraam vol spullen, naast de kantine werden overheerlijke hamburgers gebakken, dit was zo’n succes dat deze barbecue er een dag later weer stond. Tijdens het WPK/Westlandia open handbal toernooi streden 24 teams om de eerste prijs deze werd uiteindelijk gewonnen door team Avatar die na 7 meter worpen won van team DC Prominent.
Beide toernooien zijn perfect georganiseerd door de dames Mandy, Mandy en Danielle, waarvoor dank!

Teamindeling 2016-2017
En dan zoals beloofd, worden de teamindelingen ook in deze nieuwsbrief bekend gemaakt. Lees a.u.b. ook het begeleidend schrijven goed door.
De team indelingen en de diverse selecties zijn bepaald na overleg van de trainers en begeleiding van dit seizoen en de trainers van volgend seizoen.
Hopelijk kan een ieder zich vinden met de indeling zoals die nu is gemaakt, mochten er nog vragen en of opmerkingen zijn dan kunt u die richten aan de verantwoordelijke trainers voor volgend seizoen. Deze staan in het begeleidend schrijven van de teamindeling.

Kamp 2016
17 juli gaat er weer een groep jeugdleden op het jaarlijks terugkerende handbalkamp, het thema is dit jaar Onderwaterwereld. Ik wens iedereen die meegaat een fantastische kampweek toe en ben ervan overtuigd dat dit ook dit jaar wel weer zal lukken.

Rest mij nog twee dingen te zeggen:
• Ik wens iedereen een hele prettige vakantie en graag tot volgend seizoen.
• Hou de site in de gaten voor verdere info over volgend seizoen.

Namens het bestuur van WPK/Westlandia
Met vriendelijke groet,

Johan Maarschalkerweerd
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje juni 2016

Beste leden, ouders en verzorgers van onze leden, supporters en andere belangstellenden,

We zitten nu aan het eind van het seizoen, op het moment van schrijven heeft de A1 net de finale gespeeld van de Ruud Adema bokaal. Helaas verloren. We hebben het ouder-kind handbal gehad. Een heel gezellige avond, met fanatieke wedstrijden, een gezellige derde helft en genoten van de jeugd die nog lang met elkaar op het veld hebben gepeeld. Het schoolhandbal toernooi en het WPK/Westlandia open handbaltoernooi hebben we nog tegoed.

Dit is ook een periode om terug te kijken en vooruit te kijken naar het nieuwe seizoen.
Terugkijkend naar het afgelopen seizoen. Dit was voor mij het eerste seizoen als voorzitter.
Maar ook was ik nog actief als scheidsrechter, deed ik voor de jeugd de Technische zaken en zit ik nog in de scheidsrechterscommissie.
Dat was druk, soms te druk en ook ben ik er achter gekomen dat je het eigenlijk nooit voor iedereen goed kan doen. Ook al zou je dat wel willen.
Ik heb fouten gemaakt, sorry ben ook maar een mens, en zal ongetwijfeld ook goede dingen hebben gedaan, maar daar mogen ander over oordelen.

En niet alleen ik, maar ook als bestuur hebben we goede en minder goede besluiten genomen. Ook hier geldt, de besluiten die we het afgelopen jaar hebben genomen en in de toekomst nog gaan nemen doen we in het belang van WPK/Westlandia.

De goede zaken van dit seizoen wil ik uiteraard meenemen naar volgend seizoen en de mindere zaken wil ik achter me laten en volgend seizoen verbeteren.
Maar ik heb het vooral leerzaam en leuk gevonden en wel om de volgende reden:
• WPK/Westlandia is een fantastische club. We hebben een grote groep vrijwilligers die allerlei werkzaamheden en functies binnen de club uitvoeren.
Deze vrijwilligers willen wij als bestuur dan ook hartelijk danken, wanneer deze nieuwsbrief wordt verstuurd, hebben zij waarschijnlijk al een presentje en een mailtje van ons gehad waarin we hun bedanken voor hun inzet. Zo niet, dan hebben we dat voor hen nog in petto.

Ondanks deze grote groep vrijwilligers zijn we voor een aantal sleutelposities nog steeds op zoek naar mensen met de nodige kennis van de handbalsport.
En dan bedoel ik de volgende functies:
– Technische zaken senior
Voor Technische zaken senior zijn we nog steeds op zoek naar een persoon of meerdere personen die de functie van Paul willen overnemen.
Heb je hier interesse in of wil je meer weten over deze functie dan kun je contact op nemen met mij of een van de andere bestuursleden.
– Technische zaken junior
Voor Technische zaken junior zijn we op zoek naar meerdere personen, dit is niet perse een bestuursfunctie, maar een coördinerende rol wil spelen bij een leeftijdscategorie.
Jij, of jullie worden het aanspreekpunt van leiders en trainers.

Om vooruit te kijken naar het komende seizoen, hieronder een opsomming waar we momenteel allemaal al mee bezig zijn
• Voor de herenselectie zijn we nog hard opzoek naar een trainer.
We hopen deze zo snel mogelijk te vinden, maar door diverse redenen valt het vinden van een nieuwe trainer niet mee.
• Verder zijn we uiteraard ook bij de jeugd al volop bezig met komend seizoen.
Voor alle categorieën zijn voorlopige indelingen gemaakt, de komende weken zullen we met trainers, trainsters en leiders, leidsters gaan overleggen over de definitieve teamindelingen.

Diverse mensen hebben me aangesproken over de indeling van de verschillende categorieën, vaak ging het erover of het wel zo nodig moet al dat vervroegde doorschuiven.
Hierop kan ik antwoorden dat, ik aan de trainers en trainster heb gevraagd om goed te kijken of de speelsters die vervroegd zijn doorgeschoven het hogere niveau wel aankunnen, wanneer dit niet het geval is geven zij dit aan en blijven deze speelsters in hun eigen categorie spelen.
Ook zal een en ander nog overlegd worden tijdens het maken van de teamindelingen met trainers en coaches.
Eind juni/begin juli worden de teams voor komend seizoen bekend gemaakt op de website.
• En dan zijn er nog diverse andere zaken waar je als ouder, speelster of speler niets van merkt, maar die wel allemaal geregeld moeten worden voor het nieuwe seizoen.

Over een kleine maand komt de laatste nieuwsbrief uit van dit seizoen, en hopelijk hebben we dan positief nieuws te vertellen, hebben we nieuwe mensen gevonden voor de functies technische zaken senior en jeugd, hebben we een nieuwe trainer voor de heren selectie, en wie weet hebben de dames A1 de Ruud Adema bokaal gewonnen.
Dames en begeleiding van de A1, succes in de finale van de Ruud Adema Bokaal.

Met vriendelijke groet,

J. Maarschalkerweerd
Voorzitter WPK/Westlandia

BestuursPraatje april 2016

Wanneer ik dit bestuurspraatje schrijf is het buitenseizoen weer gestart en zijn de teams die alleen in de zaal spelen klaar. De heren hebben zich in hun eerst seizoen in de 2e divisie knap weten te handhaven en de dames zijn op een derde plaats geëindigd.

Uiteraard heeft iedereen gehoord van de prestaties van het Nederlands dames handbalteam. Veel mensen hebben naar het OKT in Metz gekeken en hebben gezien hoe de handbaldames voor het eerst naar de Olympische Spelen gaan. Deel 1 van de dames met een missie is dus geslaagd, nu kijken wat het in Rio gaat worden.

Op een van de dagen dat het Nederlands damesteam aan het handballen was in Metz, waren er in De Pijl ongeveer 90 jeugdleden bezig met een zeer geslaagde handbal clinic. Echt iedereen was enthousiast, en bij deze wil ik ook iedereen die heeft meegeholpen om deze clinic tot een succes te maken nogmaals bedanken en met name André, en hopelijk volgt er volgend jaar weer een clinic.

Op de dag vóór deze clinic was de gourmetavond georganiseerd in de kantine, eerder op de klaverjasavond kon geboden worden op een gourmet diner, een aantal met het hoogste bod zijn verwent met een heerlijk diner en een gezellige avond. Totaal heeft de klaverjasavond en de gourmet ruim €3700,- opgebracht, een ongekend hoog bedrag! Dank aan de organisatie: Marian, Marja, Hilde en Liset en tal van andere vrijwilligers!

In het vorige nieuws praatje heb ik geschreven dat we volop met de jeugd trainers aan het praten zijn over volgend seizoen, maar uiteraard is dit ook bij de senioren het geval. Bij deze kunnen we dan ook meedelen dat Marc Klein de dames-selectie zal blijven trainen, daar zijn we erg blij mee.

Bij de heren selectie heeft Carel van Esch helaas te kennen gegeven dat hij de heren selectie volgend jaar niet meer gaat trainen, zie ook persbericht elders in de nieuwsbrief en op de handbalsite.
We willen Carel bedanken voor zijn inzet het afgelopen jaar en wensen hem succes bij het geen hij eventueel in het nieuwe seizoen gaat doen.
Ook wil ik de spelers en speelsters die gaan stoppen met selectie handbal bedanken voor hun inzet in de afgelopen jaren, vol hoogte maar ook dieptepunten.

Een hoogte punt voor onze vereniging dat niet onvermeld mag blijven in dit bestuurspraatje is, dat WPK heeft besloten ook de komende 3 jaar nog als sponsor verbonden te blijven aan Westlandia.
Dus ook de komende 3 jaar zal onze vereniging nog WPK/Westlandia blijven heten, we bedanken Erik en Eviek van der Arend dan ook hartelijk voor het verlengen van deze overeenkomst.

Bij de ouderavond hebben er al veel kinderen ingeschreven voor het fameuze kamp van komende zomer, maar er is nog plek en de inschrijving is verlengd tot 19 april, dus heb je nog niet ingeschreven, het kan nog, kijk hiervoor op http://westlandia.nl/inschrijving-kamp-2016.

Verder zien jullie in deze nieuwsbrief ons nieuwe logo. Het nieuwe logo heeft een wat modernere, frisse uitstraling gekregen, het zal voor een ieder even wennen zijn want de traditionele handballers zijn verdwenen, de komende tijd zal het nieuwe logo een steeds prominentere rol gaan innemen op de website maar ook rond de accommodatie op De Hoge Bomen.

Over de accommodatie gesproken, we zijn momenteel gesprekken aan het voeren over hoe we de kantine wat gezelliger kunnen maken, dit was namelijk een veel gehoorde klacht van bezoekers aan onze kantine.

Een ander hoogtepunt beleefde de dames en begeleiding van de C1, zij hebben een internationaal toernooi gespeeld in Praag en hebben daar veel gelachen, af en toe gehuild maar bovenal veel genoten en geleerd. Verder waren er diverse jeugdteams op een toernooi bij KDO in de Kwakel en daar hebben ze zich van hun beste kant laten zien, met twee keer een 1ste plaats.
De komende periode staan er weer diverse toernooien op het programma waar diverse teams van onze vereniging aan meedoen, en uiteraard wensen we deze teams ook veel succes.

En we hebben nog meer hoogtepunten want alle cursisten aan de spelleiders cursus zijn geslaagd voor deze cursus, dit betekent dat we er een aantal enthousiaste spelleiders bij hebben. Wij wensen deze spelleiders dan ook veel succes bij het in goede banen leiden van de wedstrijden.

Wat helaas nog niet zo goed loopt is het vinden van een bestuurslid technische zaken senioren, zoals een ieder weet gaat Paul er mee stoppen en hebben we tot op dit moment nog geen opvolger kunnen vinden. Wilt u meer informatie over deze functie neem dan contact op met Paul of met een van de andere bestuursleden.
Dit heeft echt onze prioriteit, wij vinden het een pre, dat er ook personen zitting in het bestuur hebben met enige kennis van zaken op handbal technisch gebied.
Dus schroom niet en meld u aan.

Misschien is het u al opgevallen dat er op en rond sportpark de Hoge Bomen werkzaamheden plaatsvinden, deze werkzaamheden zullen nog tot eind april duren. Pas dus op als u naar de Hoge Bomen komt. De werkzaamheden vinden voornamelijk plaats op de parkeerplaats en op de weg achter de kantine.

Ook heeft u in de media kunnen lezen dat er ter ere van het 50 jarig bestaan van sportpark de Hoge Bomen een moonwalk gaat komen. Ook wij doen mee met deze moonwalk en stellen de kantine ter beschikking. Voor meer informatie over de moonwalk kunt u terecht op de website: http://westlandia.nl/sportpark-de-hoge-bomen-bestaat-dit-jaar-50-jaar

Johan Maarschalkerweerd, voorzitter WPK/Westlandia.

BestuursPraatje maart 2016

Dit bestuurspraatje schrijf ik een dag na de geslaagde ouderavond in De Pijl.

Bij deze wil ik dan ook de activiteitencommissie bedanken voor de organisatie.

Ook wil ik Ariba sport en Hofland van Geest Sportbegeleiding bedanken voor hun aanwezigheid.

Uiteraard was dit ook de eerste avond dat er ingeschreven kon worden voor het jaarlijks terugkerende handbalkamp. Ook dit jaar liep dat weer als een trein, het kamp zit nog niet vol dus wil je nog mee inschrijven kan nog steeds.

Wat is er verder zoal aan de hand binnen de vereniging

Op 2 maart zijn een aantal enthousiaste leden begonnen met een cursus spelleider op 16 maart hebben zij nog een keer een bijeenkomst en als alles goed is hebben we er dan weer een aantal spelleiders bij.

Denk je nu, goh dat had ik ook wel gewild, meld je dan aan bij iemand van de scheidsrechterscommissie en wie weet kunnen we nog een keer een cursus organiseren, want spelleiders en scheidsrechters kunnen wij, maar ook het NHV heel goed gebruiken.

Misschien is het jullie al opgevallen op de NHV site of op de sportlink app, maar de wedstrijden voor de buitencompetitie zijn ook weer ingedeeld. De buitencompetitie start voor de meeste teams in het weekend van 2 en 3 april en eindigt in het weekend van 4 en 5 juni.

Ook zijn we a volop bezig met het volgend seizoen, eind maart moeten wij de teams al opgeven bij het NHV.

Vandaar dat we op dit moment met diverse jeugdtrainers aan het praten zijn over hun plannen voor volgend seizoen. Hierna gaan wij als bestuur alles op een rijtje zetten, en dan maken wij de keuze waarvan wij vinden dat die het beste is voor de vereniging.
Zodra hier meer overbekend is, zullen wij dit zo spoedig mogelijk bekend maken, ook wordt dan bekend gemaakt, wie wanneer en waar buiten zal gaan trainen.

Dus nog even geduld alstublieft.

Zoals jullie kunnen lezen is er dus nog genoeg werk aan de winkel voor ons als bestuur.
Denk je nu, ik wil dit bestuur wel een handje helpen en heb je toevallig ook nog een handbal achtergrond,
Dan wil ik je van harte uitnodigen om eens een praatje te maken met een van de bestuursleden om te kijken wat je voor ons kunt betekenen.
We zijn namelijk nog steeds op zoek naar leden voor de Technische commissie senior en junior.

Waar heb ik het nog niet overgehad dat zijn de prestaties van de diverse teams.
Zoals het er nu naar uitziet hebben we in de zaalcompetitie dit keer 1 kampioen, dit zijn de jongens en de meisjes van de E1, namens het bestuur van harte gefeliciteerd.

Ook de F1 heeft alles gewonnen. Alleen worden erbij de F-jeugd geen standen bij gehouden dus zijn er ook geen kampioenen, wel gaat de F1 in de buitencompetitie alvast wennen aan een groot veld en spelen ze bij de E-jeugd als E5, succes hiermee.
Het merendeel van de andere jeugd teams draait leuk mee in de poule waar ze in waren gedeeld, helaas waren er een aantal teams die geen wedstrijd hebben gewonnen. Deze teams zijn bijna allemaal lager ingedeeld in de buitencompetitie dus misschien gaan ook deze teams buiten een wedstrijdje winnen.

Wat betreft de senioren dames 1, dames 3 en dames 4 staan op dit moment allemaal op de 2e plaats, de competitie is nog niet afgelopen dus misschien zit er nog meer in.Dames 2 heeft zich knap veilig gespeeld in de hoofdklasse.

Bij de heren senioren doet heren 1 het natuurlijk heel goed na de promotie van vorig jaar en deze zullen ook volgend jaar weer te bewonderen zijn in de 2e divisie.Heren 2 moet nog wel een aantal punten gaan sprokkelen willen ze veilig zijn en heren 3 staat knap 3e.

Dan staan er nog 2 evenementen op het programma de komende tijd.
De herenselectie geeft op zaterdag 16 april in de handbal kantine op De Hoge Bomen een Foute Zomer party, kaarten voor dit feest zijn te koop bij de spelers van de herenselectie.

En op 19 maart wordt er voor het eerst door WPK/Westlandia een handbal clinic gehouden voor E, D en C-jeugd in De Pijl.
Deze clinic wordt begeleid door spelers en speelsters van de heren en dames selectie.
De deelnemers aan de clinic eten na afloop in De Pijl en gaan daarna onze heren 1 aanmoedigen in hun wedstrijd tegen Rapiditas heren 1.

Uiteraard is iedereen van harte welkom om een kijkje te komen nemen tijdens de clinic og ’s avonds bij de wedstrijd van heren 1.

Speciaal voor deze keer is de toegang gratis dus komt allen.

tot zover het bestuurspraatje van deze maand.

Met sportieve groeten,

Bestuur WPK/Westlandia

BestuursPraatje februari 2016

BestuursPraatje

E4 foto met HS1OP 12 januari was het een spannende dag voor onze vereniging en dan vooral voor de mannen van heren 1. Dit was namelijk de dag van het Westlands sportgala waarvoor de heren waren genomineerd als team van het jaar. Wat zagen de heren en dames van de begeleiding er fantastisch uit met de stropdassen en sjaaltjes met het logo van WPK/Westlandia erop. Iedereen in de zaal met een stropdas of sjaal om viel echt op, de stropdassen en sjaaltjes waren geschonken door onze naamsponsor WPK, waarvoor dank.

Verder was het een leuke avond, helaas werden onze heren niet gekozen als team van het jaar, maar was dit de B1 van Handbalvereniging Quintus.

Ook was er afgelopen maand nog een reanimatiecursus in de Kantine op de Hoge Bomen, georganiseerd door Lotte van der Wielen, ongeveer 12 enthousiastelingen deden hieraan mee en hebben van alles geleerd over reanimeren.

Als bestuur hebben we ook de eerste bestuursvergadering van het nieuwe jaar weer gehouden.
De komende periode wordt een drukke tijd voor menig bestuurslid, wij moeten, terwijl het binnen seizoen nog bezig is, alweer gaan kijken naar volgend jaar. Hiervoor moeten er diverse gesprekken gevoerd worden met trainers en begeleiding zowel in de senioren als bij de junioren.
De eerste gesprekken zijn inmiddels gevoerd.

De activiteitencommissie is weer bezig met de organisatie van de ouderavond, voor de datum houd hiervoor de site in de gaten, ook kan op deze avond weer worden ingeschreven voor het handbalkamp.

De dames van de C1 gaan naar een handbal toernooi in Praag, en houden hier allerlei acties voor om geld in te zamelen , bij deze willen wij als bestuur de dames succes wensen bij deze acties.

Wat wij verder alvast willen meedelen en schrijf de datum alvast in uw agenda.
Op 19 maart 2016 organiseert WPK/Westlandia de 1ste handbal clinic voor de E,D, en C-jeugd.
Verdere info volgt zo spoedig mogelijk via leider en leidsters.

Met sportieve groeten,
Bestuur WPK Westlandia

BestuursPraatje januari 2016

BestuursPraatje

Allereerst willen wij als bestuur van WPK Westlandia al onze leden, sponsoren, vrijwilligers, supporters en alle ouders en verzorgers van onze leden een gelukkig en sportief 2016 toe wensen.

Voor het bestuur ligt er weer werk en uitdagingen genoeg binnen onze vereniging voor komend jaar, en gaan dan ook weer volop aan de slag.

Velen van jullie zullen waarschijnlijk net zoals wij, zo net voor de feestdagen, genoten hebben van onze Oranje Handbal Dames in Denemarken, geweldig was het om te zien hoe zij groeide in het toernooi en ons vermaakten met prachtig handbal en uiteindelijk tweede werden van de wereld!
Dit is natuurlijk geweldige reclame voor onze sport, en ongetwijfeld inspiratie zijn voor onze spelers, speelsters, coaches en trainers.

Dichter bij huis was het oliebollen toernooi, we willen de organisatie van het oliebollen toernooi bedanken voor weer een geslaagde dag, het was goed om zoveel Westlandianen en oud Westlandianen op het handbalveld te zien.
Verder ook nog een bedankje voor de organisatie van de oudjaarsborrel op de Hoge Bomen, ook dit was weer geslaagd en voor herhaling vatbaar.
En dan duimen we natuurlijk voor de Heren 1, op 12 januari word bekend gemaakt of zij Beste Westlandse Sportteam 2015 worden, wat ons betreft….

Tot ziens in het nieuwe jaar!

Met sportieve groeten,
Bestuur WPK Westlandia

BestuursPraatje december 2015

BestuursPraatje

De afgelopen maand hebben de diverse vrijwilligers binnen de vereniging weer niet stil gezeten.
Er is een zeer geslaagde kaart, – joker en dartavond geweest bij Prominent en ook de speculaaspoppen verkoop was weer zeer goed geslaagd, iedereen die hier aan meegeholpen heeft namens WPK-Westlandia BEDANKT !!!!!

Ook de activiteitencommissie is de afgelopen maand druk in de weer geweest met een zeer geslaagde zwemavond in zwembad de Hoge Bomen voor de E t/m de C jeugd. Op maandag 30 november werd onze jongste jeugd op de training verrast door Sinterklaas en zijn pieten, die langskwamen met pepernoten en kadootjes.

Ook Heren 1 werd op dinsdag 24 november aan het eind van de training aangenaam verrast, gaat aan het eind van de training ineens het licht uit en begint DJ Bombastic te draaien. Dit alles was door de WOS in scene gezet, een verslaggever van de WOS overhandigde Sander een gouden enveloppe met daarin: de nominatie voor sportploeg van het jaar van de gemeente Westland. En nu maar duimen dat de heren deze prijs ook in de wacht slepen.
Zou een mooie beloning zijn voor een fantastisch jaar.

Op 27 december vindt er weer het altijd zeer gezellige oliebollen toernooi plaats in De Pijl.Iedereen die niet mee doet is natuurlijk van harte welkom om te komen kijken.

Verder stellen we de kantine op de Hoge Bomen beschikbaar voor een reanimatie en AED cursus,
Voor meer info, houd hiervoor de website in de gaten en het artikel van Lotte van der Wielen
verderop in deze nieuwsbrief.

Zijn er ook zaken die minder goed lopen zullen jullie denken na al deze positieve berichten van hierboven. Ja, die zijn er ook. We hebben een tekort aan scheidsrechters vandaar dat alle leiders van af de B jeugd tot en met de senioren ook een brief hebben gehad van de scheidsrechterscommissie.
Deze brief is ook namens het bestuur verstuurd en als het goed is door de leiders door gestuurd naar alle leden.
Wij zijn dringend op zoek naar scheidsrechters, enerzijds omdat we er gewoon te kort hebben anderzijds ook om diegene die al voor ons fluiten te ontlasten.

Het komt voor dat scheidsrechters wel 2 of 3 wedstrijden in een weekend moeten fluiten om alles ingevuld te krijgen, het is fijn dat deze scheidsrechters dit willen doen, maar het zou prettiger zijn als er meer scheidsrechters zouden zijn, vele handen maken immers licht werk.

Ook staan er op de website onder het kopje vacatures nog diverse vacatures open, mocht het fluiten van wedstrijden niets voor je zijn, dan staat hier misschien wel iets tussen wat je leuk lijkt.

Verder wensen wij als bestuur iedereen prettige kerstdagen en een sportief en gelukkig 2016

BestuursPraatje november 2015

Bestuurspraatje

In de afgelopen nieuwsbrieven heeft het item “van de bestuurstafel” niet gestaan maar vanaf deze nieuwsbrief gaan we dit weer maandelijks oppakken, maar wel onder een andere naam. De naam voor deze rubriek zullen we voortaan “bestuurspraatje“ gaan noemen. Een item met nieuws en mededelingen van het bestuur over het reilen en zeilen binnen WPK/Westlandia.

Het seizoen is al weer enige maanden aan de gang,  het buiten seizoen is inmiddels weer ten einde en de eerste wedstrijden in de zaal zijn alweer gespeeld.Voor zowel de dames als de heren selectie is het seizoen goed begonnen, beide met een nieuwe coach en in een andere poule.

Voor de diverse jeugdteams moesten weer leiders en trainers gevonden worden en dat is mede dankzij de inzet van de coördinatoren weer gelukt. Voor het ene team hadden we het iets eerder voor elkaar als voor het andere team, maar in de zaal hebben we voor alle jeugd teams trainers kunnen regelen.

Helaas hebben 2 coördinatoren wel besloten er mee te stoppen, dit zijn Miranda Kouwenhoven en Sonja Schelvis, de coördinatoren van de D en C jeugd. Langs deze weg willen we beide dames nog wel even bedanken voor hun inzet voor de vereniging in de afgelopen jaren. Ook Robert van Dijke willen we langs deze weg bedanken voor het training geven van diverse teams de afgelopen jaren, helaas is Robert door omstandigheden gestopt.

Ook heeft de sponsorcommissie goed werk geleverd, zij hebben het voor elkaar gekregen om sponsoren te vinden, zodat  heren 1,2 en 3 helemaal in het nieuw zijn gestoken. Sponsoren en sponsorcommissie bedankt.

Verder willen we nog een commissie een compliment geven, dat is de websitecommissie, want de metamorfose die onze website de afgelopen maanden heeft ondergaan, vinden we een groot compliment waard. Alle pagina’s gaan er steeds beter uitzien en ook de facebook pagina wordt erg gewaardeerd. Maar ook de andere commissies en vrijwilligers zitten niet stil. Zo komt de jaarlijkse Klaverjas, Joker en Darts avond er weer aan en is 1 november jl. de verkoop van de Speculaaspoppen weer gestart.

O ja, voordat we het vergeten te melden, mochten er leden zijn die vragen hebben voor het bestuur, of het ergens niet mee eens zijn, blijf hier niet mee rond lopen, maar spreek ons aan. Samen zullen we dan proberen om het op te lossen. Want één ding willen wij als bestuur voor elkaar proberen te krijgen, dat iedereen die lid is van WPK/Westlandia met plezier naar de club komt en met plezier handbalt. En dat laatste is het belangrijkste, iedereen moet plezier hebben in het handbalspelletje, winnen is leuk maar plezier hebben is belangrijker.

Met sportieve groeten,

Bestuur WPK/Westlandia